FyrverkeriBegränsningar

Quoted post

Annika

#19

2013-03-24 19:45

Har man en skotträdd hund gör man vad som helst för att skona den. Detta år fick jag riktigt starka tabletter utskrivna till henne. Men det känns helt uppåt väggarna att jag ska behöva droga min hund i en vecka så att dom som vill skjuta raketer får ha sitt roliga. Ja, här började man skjuta på julafton och slutade två dagar efter nyår. Det är inte okej!!! Reglerna som finns uppsatta för kommunen och fyrverkerianvändande efterföljs ju inte, ett bra sätt är då att totalförbjuda fyreverkerianvändning för privatpersoner. I Norge har man gjort detta med mycket goda resultat på antalet minskade skador bland befolkningen. Det i sig borde vara skäl nog för att förbjuda rakerer. Eller är det verkligen så roligt att skjuta raketer så det är värt dom 200 personer som skadas varje år?

Svar

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2013-08-21 11:55:56


Ewy

#2179 Re:

2014-01-12 21:24:46

#19: Annika -

Jag har också en hund som ärväldigt rädd! Tidigare om åren har det varit okey, sålänge vi varit inomhus.Men ett år sköt de i princip från lucia till trettonhelgen. Är detta acceptabelt? Och hur ska man då kunna parrera, så man går ut när det inte smäller? I år har hon blivit så rädd att hon inte vill gå ut när det har börjat skymma, för hon vet att då kan det komma en smäll. Jag har noga börjat överväga att medicinera henne nästa år. Men ska hon behöva vara nerdrogad från en vecka innan lucia till en vecka efter trettonhelgen? Detta tycker jag är orimligt! Är det någon annan som vill vara nerdrogad så lång tid? Finns det lagar och regler, så ska de väl se till att de efterlevs? Vad ska vi annars med lagar och regler till? //En hundägare som är väldigt trött på detta smällandet.

Tessix

#2196 Re:

2014-01-31 22:49:45

#19: Annika -

Håller med totalt. Hade en skotträdd hund förut (R.I.P Felix) så jag vet hur fruktansvärt de e å bevittna när ens lilla älskling e helt panikslagen av allt smällande. Tanke på alla olyckor varje år så borde de verkligen förbjudas.