Tillräcklig finansiering för myggbekämpningen - nu!

Föreningen för myggbekämpning, och ett flertal andra aktörer, har skickat in skrivelser till beslutsfattare för att begära mer pengar för myggbekämpning.

Tillräcklig finansiering är ett måste för att budgetera rätt, och därmed möta det behov som finns för effektiv bekämpning med BTI, inklusive inköp av VectoBac G med BTI - ett biologiskt (ej kemiskt) bekämpningsmedel som är specifikt riktat mot stickmygg.

Trots detta är budgeten satt till en så låg siffra att det inte räcker om det krävs fler bekämpningsinsatser. Vi som levt och lever i de drabbade områdena vet vad som väntar om vi inte får den bekämpning som behövs, och är nödvändig, för att kunna leva normalt. Det drabbar både människor och djur på ett sätt som är svårt att beskriva om man själv inte upplevt det.

Skriv under för att göra din röst hörd! Namninsamlingen pågår året ut (2024) och vi kommer även proaktivt meddela beslutsfattare hur vi ligger till fram tills namninsamlingen avslutas.

Tack för din underskrift! Sprid gärna vidare så vi blir många som står upp för en tillräcklig finansiering för inköp av BTI.

Föreningen för myggbekämpning    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Föreningen för myggbekämpning lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.