STOPPA NEDRUSTNINGEN I VÅRDEN I VÄSTERNORRLAND OCH SVERIGE

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#126 Re:

2015-09-29 14:53

#102: -  

 Det vill även jag så se till att snarast skriva på upproppet och sprifd det bland vänner och bekanta

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#127 Re:

2015-09-29 15:00

#1: -  

Svar till  Inte mycket vi sjuka kan göra.

Ja så kan det kännas, men som föresåpråkare för en fungerande vård kan jag i viss mån hålla med dig, men vi får inte ge våra maktjhavare vatten på kvarn genom att ge upp, utan vi måste i stllet visa atrt vi finns och vet vad vi vill, våra beslutsfattare och naktthavare väljs vart fjärde år av oss medborgare och skall företräda oss i för oss mjedborgare viktiga frågor så som just en fungerande vård omsorg och skola

 

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#128 Re:

2015-09-29 15:04

#7: -  

 Vad stå¨år PO för ?

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#129 Re: Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

2015-09-29 15:06

#14: - Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården 

 Har du sett uppropets utveckling ? Hoppas att du omgående ändrar uppfattning

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#130 Re: Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

2015-09-29 15:09

#14: - Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården 

 Svar till Gäst.

Som du föestår så är jag inte intressserad av någta negativa kokmmentarer och jag hoppas att du tar dig en titt på uppropet,sprider kännedomn om det samma

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#131 Re:

2015-09-29 15:13

#42: Nattviksgatan -  

 Vem är du Nattviksgatan . Ge dig till känna.,be om ursäkt skriv på uppropet och sprid i stälklet kännedom om uppropet eller som du bordust kallar det för skiten. Du duger nog inte till det själv, så dit utfall tolkar jag som stor okunskap ocj oförståelse för människor som engagerar sih i viktiga samhällsfrågor

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#132 Re: Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

2015-09-29 15:16

#14: - Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården 

 Behåll dessa kommentarer fgöre sig själv, här lägger jag ner en massa arbete på en viktig fråga som även angår dig och du slår ned som om du vore en elefant

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#133 Re:

2015-09-29 15:18

#102: -  

De vill även jag så det är bra om du fortsätter att sprida kännedom om detta upprop

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#134 Re:

2015-09-29 15:21

#1: -  

 Jag har visserligen inte hört det uttalande som du nämner, men det låter knepigt, ochj jag hålelr  fullt och fast med dig


Gäst

#135

2015-09-30 14:58

Mycket tragiskt om sjukhuset läggs ned där jag är uppvuxen och sprungit i korridorerna. Den största arbetsplatsen i kommun. Och hur illa blir det inte med dem som behöver vård idag med så långa resor, vilken försämring. Och vad kostar inte det med längre sjukhusvistele och lidande pga långa resor som leder till sjukare människor.
Pancho

#136 Lägga av

2015-09-30 16:24

LÄGG NER ALLT UTOM SUNDSVALLS SJUKHUS,,,

 

DEtta kommer att ske,,,,,

REALIST

#137 Lurade

2015-09-30 16:45

Alla grundlurade,,Sossarnas hemliga agenda...


Gäst

#138

2015-09-30 21:58

Ett centralt sjukhus behövs mellan Östersund och Sundsvall (ca16 mil Ö sund-Slå ca12 mil Slå-S-vall) tänk scenen kall snöyra m födande kvinna eller en person med hjärtinfarkt som måste åka minst 12-16 mil för att få hjälp!,
Var finns solidaritetstanken hos landstingsledamöterna? Låt sjukhusen i länet profillera sig och värva patienter från hela landet! Förutom att vårdplatser blir kvar som i detta fall Sollefteå leder det till fler patientintäkter. All Personal kan rekryteras med löfte om några tusenlappar mer i lönekuvertet. Detta fås igen genom ett växande och utvecklande samhälle samt kraftigt ökade skatteintäkter dvs en win-win situation. Lever sjukhuset upp blir bieffekterna många då det drar till sig andra människor med andra kompetenser som kommer bygden till godo. Så istället för en utflyttningsort vänder trenden och människor flyttar till Sollefteå .
Viktigt att alla ni föräldrar ställer upp och agerar för era barns räkning.barnomsorg och skola har mycket mer att ge i glesbygd än i storstadsregionerna,för att inte tala om närhet till naturen. Och tro mig, den sociala kontrollen son finns på mindre orter är bättre än den anonymitet som är ett faktum i större kommuner. Sollefteå med sjukhus bör profilera sig som orten som står för livskvalite' Se framför er en expanderande byggd . Expansionen bygger på att människor vill finna en attraktiv miljö för barnens och sin egen tillvaro. Där är ett sjukhus med bra kvalite' centalpunkten
Till sist: En stort eloge i form av ett fång röda rosor till alla er som "slåss" för sjukhusets
bevarande!
Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#139 Re: Lurade

2015-10-02 17:35

#137: REALIST - Lurade 

 Vad menar du med 137 lurade?


Gäst

#140

2015-10-02 19:12

För att jag vill förhindra ett tokbeslut av landstingsledningen.

Gäst

#141

2015-10-02 19:38

Det behövs många röster nu för att få de beslutande politikerna att ta sitt furnuft tillfånga.

Gäst

#142

2015-10-03 17:19

Jag vill att Sollefteå sjukhus ska få vara kvar intakt.

Gäst

#143

2015-10-03 17:43

Vill ha kvar Sollefteåsjukhuset

Gäst

#144

2015-10-03 19:32

Det är dags att få till en ändring nu. Landstinget har målat in sig i ett hörn och kommer inte att komma ut med hedern i behåll som det verkar. Byt ut inkompetensen inom landstinget mot den kompetens som redan finns på plats på vårdenheterna. Det kan absolut inte bli sämre.

Gäst

#145

2015-10-03 23:34

För att rädda Sollefteå Sjukhus,även Österåsens Hälsohem!

Gäst

#146

2015-10-05 07:06

Jag skrev under eftersom jag anser att vi behöver ett sjukhus i Västernorrlands inland.. vägkommunikationen är usel här och därför är närheten till ett akutsjukhus extra viktig. Många har redan många mil till närmsta sjukhus och nu ska de få ännu längre. Ibland kan tiden vara avgörande när det gäller.. liv och död..Som kvinna anser jag inte att att vi ska behöva sitta och åka 15 mil enkel resa när vi ska föda barn.. 15 mil med värkar och kanske inte ens hinna fram i tid. Sen har närheten till sjukhuset också betydelse för hela bygdens överlevnad och viljan för folk att flytta hit...det finns så mycket att ta upp som "vissa" inte verkar ta i beräkning.
Andreas Menzel

#147 Re: Lägga av

2015-10-05 17:39

#136: Pancho - Lägga av 

Svar till Lägg av

Lägg ned Sundsvalls Sjukhus . Återupprätta Härnösands Sjukhus och behåll Sollefteå och Örnskäöldsviks Sjukhus. Sundsvalls Sjukhus byggdes för stort under 6+0 talet då västernorrland trodde att Sundsvalls Sjukhus skule få status av Universtitetssjukhus,. Så blev det nu inte utan Universitetet placerades som du vet i Umeå och därmed fick Umewå Sjukhus helt riktigt status Regionsjukhus och Universitetssjukhus,. Nu står vi där med den stora kolossen Sundsvalls Sjukhus, vilkjet först kostade Härnösands Sjukhus, fövrigt de sjukhus där flera hjärtoperationer genomfördes med operationslag från Salgrenska Sjukhuset oi Göteborg, dessa operationer har aldrig och kommer heller aldrig aty kunna utföras i Sunndsvall eftersom de saknar denna proffesion=Kompetens, så ärv det ett sjujhus som skall läggas ned så är det Sundsvall, fast med våra avstånd behöver vi ha alla fyyra akutsjiukhus, inte minst eftersom Sundsvalls Sjukhus dras med konstanta överbeläggningar, vilket drabbar oss som medborgare och patienter i dubbel bemärjkelse, då vi först tvingas ligag i korridorer,sköljrum och i andra för vård ej avsedda, och för dessa överbeläggningar tvingas Landstinget i Västernorrland betala 30 000 kr / felplacerad säng, pengar som är dina och miina och som skall användas på bättre sätt, . DEssutom saknas såväl konsekvensbeskrivninbg som kostnadsanalys för all nedrustning i vården i Västernorrland, vilket kan liknas vid at ett företag gör en större upphandling utan vare sig offert eklelr anbud, vilket är lag när dset handlar om skattemedel,men detat tycks inte gälla Landstinget. Detr senaste som slogs sönder bvr rehabmedicin i härnösand med tillhörande rehabbassäng, denna verksamhet flyttades till Landstingets mecka Sundsvalls Sjukhus och ligger i dag i 6 eller 7 våningen i Härnösand hade man ändamnålsanpåassade lokaler i marknivå så att de som befabb sig på rehabilitering trots många gånger svåra skador och handikapp enkelt kunde ta sig ut eftersom verksamheten låg i marknivå. All nedrustning i vården och hela nedläggningen av JHärnösands Sjukhus saknar såväl konsekvensbeskrivning som kostnadsanalys, vilket är olagligt då det handlar om skattemedel och det kan jämföras med atrt ett företag gör stora investeringar utan vare sig offret eller anbud, vilket är olagligt när det hadlar om skattemedel. Jag hoppas med deta inlägg klargjort för sig hur saken ligger till och hoppas att du fördstår mitt agerande och engagemang i en fråga som berör alla medborgarna alltså även dig Till sist går Landstinget med större underskott ju mer de nedrustar vbården, . Så nu ser vi efekytterna dels av vansinnsbygget Sundsvalls Sjuhus som inneburit att allt fler flyttar här ifrån och därmed minskar skatteintäktern.

Landstinget skall spara på annat än genom att nedrusta vården i Västernorrland och Sverige som redan är mycket svårt sargad och alltså kostar Landstinget miljonbelopp i vite till döljd av övebeläggningar

Valle

#148 2år

2015-10-06 06:00

Detta upprop startade för 2 år sedan!! Vad har hänt sen dess?? En gigantisk nedrustning. som kommer att fortsätta.

Börja med attrens bor t allt i  Härnösand..det är bara en lekstuga,-


Gäst

#149

2015-10-07 10:58

För att det är viktigt att behålla en sån God kompetens i Västernorrland. På Sollefteå sjukhus behandlar dom sina patienter väl och ser oss. I sundsvall faller man i glömska.

Gäst

#150

2015-10-07 18:01

För att jag är beroende av sjukhus och ska jag flytta som de är tänkt så är Sollefteå sjukhus dit jag ska gå med min njursjukdom!