Bevara Ånge Musikskola

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Bevara Ånge Musikskola.

Chiefen

#1

2012-08-13 22:20

Det finns inget viktigare än kultur! Det är grundstenarna i ett välbalanserat samhälle! För tusan Ånge! Skärpning!!!

Gäst

#2

2012-08-13 22:33

Nu får de sluta att dra ner på musikskolan den ska vara kvar!!!
Nu är det dags att satsa på musikskolan!!! För kolla vilka band vi har som sätter Ånge på kartan!!! Så rör inte musikskolan!!! Så fler ungdomar kan få chansen att få deltaga!!!

Tack för ordet// Morgan
Joakim Höglund

#3

2012-08-14 02:07

Om det är något som vi i Ånge ska vara stolta över är det vår framgång inom musik. Antalet framgångsrika musiker är otroligt bra med tanke på vår lilla bygd. Därför måste vi kunna ge dom de bästa förutsättningarna för att lyckas!
Ylva Lindberg

#4

2012-08-14 10:30

Musikskolan har varit en viktig del i min uppväxt. Jag spelade fiol och sjöng i kör och sen fanns det inte så mycket tid över för att knarka.
Trumpetmu

#5 Ånge Musikskola

2012-08-14 10:57

Jag lärde mig spela trumpet i Ånge Musikskola. Spelade i orkester och åkte senare på musikläger mm. Den glädje musiken gett och ger mig är obeskrivlig. Musikskolan fyller en viktig funktion både för individer och samhället!
Lena Hardin

#6 Musikskolan i Ånge

2012-08-14 14:34

Det är väl självklart att Ånge ska ha kavr sin musikskola i sin nuvarande form. Hur många duktiga musiker har inte den format genom åren? Så ta ert förnuft till fånga och låt musikskolan vara kvar med ökade resurser!

//Lena Hardin, fd elev vid musikskolan i Ånge
Christina Torung

#7 Ånge musikskola

2012-08-14 14:57

Jag har jobbat som lärare i Ånge kommun i 28 år, och vet hur oerhört viktig musikskolan har varit för väldigt många barn och ungdomar. Vi människor har våra egna intelligenser och inlärningsstilar, och musik i alla dess former är en viktig del i dessa. Så ska vissa barn nekas möjligheten att utvecklas maximalt? Eller är det bara barn med föräldrar som inte har tillräckligt med pengar som nekas? Detta har varit uppe på politikernas agenda tidigare, med lite olika resultat beroende på hur förnuftiga politiker kommunen haft. "Hur är det ställt nu?" frågar man sig...
Rullis

#8

2012-08-14 16:50

Man ska Aldrig banta ner på musik.. Man ska supporta och sprida musik till allt och alla som vill.
Musik är en för viktig del av allas våra liv.
// Alex
Älskar musik

#9 Musiken

2012-08-14 16:51

Med tanke på vilka musikaliska genier som växt upp i Ånge så bör ju fan kommunen tänka om!! Herregud, rockeliten från Ånge sätter ju samhället kartan och bättre lär det ju bli, om nu musikskolan får vara kvar!!
Arg musikälskare

#10 Ånge Musikskola

2012-08-14 17:26

Tråkigt att kultur och utbildning får lida för att kommuner vill ha mer fabriker eller whatnot. Nej, jag hjälper gärna till vad jag kan.
alexis

#11

2012-08-14 17:45

Klart att musikskolan ska vara kvar.Lägga ner den då blir de ju ingen undervisning eller chans musikintresserade ungdomar och barn

Gäst

#12

2012-08-14 17:48

i Polen har vi liknande situationer :(
Birgitta F

#13

2012-08-14 18:36

Med den framgång och med de positiva reaktioner fd elever från Ånge Musikskola gjort ute i landet och i Europa bör man verkligen se över den föreslagna budgetnedskärningen. Grupper som Takida, Corroded, Kill kill pussycat och nu Stiftelsen sätter verkligen Ånge på kartan. Negligera inte denna PR-kraft. En stark musikskola i just denna kommun kan locka familjer att flytta hit!

Gäst

#14

2012-08-14 19:10

Jag Önskar att musikskolan Fortsätter i den utsträckning den har gjort, så att ungdomar som älskar och brinner för musik, ska få möjlighet att utvecklas inom musiken.

Nesse

#15

2012-08-14 21:51

Hmmm, ja vad säger man. Först slår de sig för bröstet och säger att Ånge är jättebra "för tänk på alla rock-grupper som kommer härifrån", sedan slår de undan benen för en stor del av den verksamheten. Tråkigt, jäkligt tråkigt, men ungdomarna gör nog som vi gjorde på 80-talet, samarbetar och hjälps åt och lånar grejer av varandra...

Gäst

#16

2012-08-14 22:21

Låt våran musikskola finnas kvar alla barn och ungdomar vill inte hålla på med sport!
Doglover

#17

2012-08-15 12:48

Barnen är vårt framtid !!!
Anki

#18 Rör ej musikskolan

2012-08-15 13:58

Det är viktigt att det inte sparas på denna verksamhet med tanke på vilken fin utveckling vi har på musikfronten i denna lilla kommun. Det finns inte så många alternativ för ungdomar här i kommunen heller så detta är ett krav att bibehålla i orört skick.......
Anders Rönnblom

#19 Värna om musiken!

2012-08-15 14:04

Att inte låta barnen få möjlighet att kunna ta del och skapa inom en så kreativ konstform som musik, är ett stort bakslag för en positiv och stimulerande utveckling.

Gäst

#20

2012-08-15 16:32

Ånge kommun borde vara en kommun som av egen erfarenhet borde veta vad musiken kan tillföra......eller!? Skärpning och visa att ni är lika bra som ni verkat vara.
hanbol

#21

2012-08-15 18:02

I min kommun, Bollebygd, dumbantade man bort musikskolan för ca 10 år sedan. Nu har man äntligen tagit sitt förnuft till fånga och försöker återinföra en musikskoleverksamhet igen men det är inte lätt att komma tillbaka igen när man har tappat traditionen.....
Adam Falk

#22 Under en viss nivå dör det av...

2012-08-17 10:21

En Musikskola kan inte vara hur liten som helst. För få elever låter för lite, får tråkigt och lär sig sämre att lira, för få lärare hinner inte att göra de extra, stora eller roliga arrangemangen, för få instrument/ämnen ger för lite inspiration och möjligheter. Skjut inte Musikskolan i sank!