Regering och Läkemedelsverk – värna om alternativmedicinen och rätten till hälsofrihet!


Gäst

#151

2016-08-10 06:30

Skolmedicinen har stora begränsningar, framför allt när det gäller att förebygga ohälsa samt att behandla kroniska sjukdomar. Den komplementära medicinen behövs för en god folkhälsa. Det är hög tid att svenska myndigheter och politiker sätter svenska folkets hälsa före läkemedelsindustrin vinstintressen!

Gäst

#152

2016-08-10 06:33

Jag tycker att varje människa ska ha rätten att kunna välja både homeopatisk läkare och homeopatisk medecin om det är det hon vill. Jag tycker det Sverige gör nu är att likna vid diktatur. Titta på Tyskland och Schweiz där man kan få.både och.

Gäst

#153

2016-08-10 06:33

För att jag tycker alla bör ha en valfrihet till vilket läkemedel man vill ha.

Gäst

#154

2016-08-10 06:34

Jag tycker det är väldigt viktigt att det finns möjlighet till alternativ till skolmedicinen! Människor behöver få en valfrihet int bli styrda av politikerna!

Gäst

#155 Re: alternativmedicin

2016-08-10 06:36

#1: Stisse knuda från Arlöv - alternativmedicin  

 vad ska man säga o tänka om regeringen! En stor hop av idioter o idiotier! Känns som att bli rånad då man betalar skatt till sådana! 


Gäst

#156

2016-08-10 06:41

Människor ska ha rätten att välja själv mellan vanlig vård eller alternativ vård . Det samma bör gälla medicinering . Skrämmande att Sverige inte har kommit längre på det området !

Gäst

#157

2016-08-10 06:41

Jag arbetar med funktionsmedicin sedan 1993 och ser med förfäran åt vilket håll utvecklingen går. Jag har också haft förmånen att hjälpa många till en naturligt friskare hälsa med funktionsmedicin och då ingår örter, näring och andra naturmedel som en viktig del i den egna läkningen.

Gäst

#158

2016-08-10 06:44

För att jag tror på alternativa metoder och medicin

Gäst

#159

2016-08-10 06:45

Miljoner spenderas på att vi ska skyddas från oss själva men frågan är om det är det vi behöver? Vi tror på den enskilde individens förmåga att avgöra vad just han/hon mår bäst av. Dessutom älskar vår egen livsmedelsindustri Codex’ riktlinjer och normer för då kan de sälja mer av sina försämrade livsmedel i hela världen, utan handelshinder och medföljande kostnader. Codex livsmedelsnormer gynnar sämre och mer förgiftade livsmedel. De stora livsmedelsföretagen ges stora försprång i förhållande till de riktigt hälsosamma produkterna. Det är så vår värld fungerar i dessa dagar. Svaret för oss alla är att lyssna till varningsklockan då de traditionella medierna försöker få oss att tro att hälsa och nutrition är farligt. Genom att agera tillsammans med andra likasinnade personer som värdesätter välfärd, kan vi istället skapa våra egna hälsosamma samhällen som kommer att verka för att bevara och nära oss alla.” -Scott Tips

Som svar på dessa snedvridna föreställningar människor har kring naturliga sätt att uppnå bättre hälsa, med hjälp av till exempel örter och kosttillskott, har det nu kommit ännu en undersökning för att visa hur det verkligen förhåller sig.

”I denna rapport har otroliga fakta framkommit. Till exempel är risken att dö i cancer mindre än hälften av risken att dö av medicinska skador på sjukhus. Ur ett naturmedicinskt perspektiv är det också intressant att naturläkemedel besitter en 200 000 gånger mindre risk att döda dig än medicinska skador på sjukhus.”

Sammantaget visar rapporten att rökning är den mest riskfyllda aktiviteten för brittiska medborgare. Det är 797 940 gånger större risk att dö på grund av rökning än på grund av kosttillskott. Konventionella läkemedel är den verkliga risken. EU-medborgare som tar läkemedel löper en risk att dö av biverkningar som är 123 125 gånger större än risken att dö av att ta ett kosttillskott. EU-täckande kosttillskott och naturläkemedel är ”supersäkra” med en risk för dödsfall under 1 på 10 miljoner. De närmaste jämförelserna när det gäller risken för dödsfall i EU på grund av dessa, är med blixtnedslag och passagerare som upplever järnvägs- eller flygolyckor. Men det är fortfarande 26-68 gånger större risk att dö av dessa orsaker än av att ta kosttillskott.

Dessa siffror belyser än en gång att de restriktioner som myndigheterna vill införa för att ”skydda allmänheten” mot naturliga produkter helt och hållet saknar belägg. Om myndigheterna är genuint intresserade av allmän säkerhet skulle de främja naturlig sjukvård för alla och samtidigt ta hårdare tag mot de många tvivelaktiga aspekterna av vanliga läkemedel. Som med så många saker, är det första steget mot förändring att tillräckligt många människor inser att en förändring är nödvändig.

Gäst

#160

2016-08-10 06:45

Det är för djävligt att staten går in och lägger sig i på saker på denna nivå. Människor kan o vill tänka själva...

Gäst

#161

2016-08-10 06:47

Dags att visa hur läkemedelsindustrin vill ha monopol i Sverige.

Gäst

#162

2016-08-10 06:50

Alternativ medicin är det enda som hjälper.

Gäst

#163

2016-08-10 06:51

En självklarhet att få välja alternativmedicin och värnar om möjligheten till till ett fritt val

Gäst

#164

2016-08-10 06:56

Vi måste få ha alternativ!

Gäst

#165

2016-08-10 07:01

Jag skrev på för Homeopati fungerar och jag kan inte acceptera att personer i vår regering som inte har någon kunskap om ämnet ska kunna ta beslut i frågan. Det är som att jag skulle besluta att avsätta hela regeringen - ja varför inte - idag kan tydligen vem som helst få ta vilka beslut som helst utan konsekvenser.


Gäst

#166

2016-08-10 07:06

Jag litar mer på alternativmedicin för den är mer naturell och är mindre kemisk och ej testad på djur .
+ att den kan jag gå på orsaken istället för bara symtomen som man valt att göra för pengarna
Inom konventionelt läkemedels industri .
Läkning och läkemedels industri hör inte ihop enlgt min åsikt . Jag vägrar att ses som en komersiell kund
I dessa sammanhang .

Gäst

#167

2016-08-10 07:08

anlitar homeopat sedan 2 år tillbaka...fått mycket god hjälp....till skillnad från landstingens vård (vårdcentral + sjukhus)...dessutom fick jag besked från ö.läkare i Ängelholm att man inte behandlar personer över 70år...detta för 3 år sedan.Jag skulle framledes inte vända mig till Sjukvården för hjälp.....

Gäst

#168

2016-08-10 07:10

Jag har egen erfarenhet av homeopatiska läkemedel och vet att dom vida överträffar sk vanliga läkemedel som många ggr bara är symtomlindring. Vidare finns inte heller några biverkningar med dessa homeopatiska läkemedel.
Allra med förbannad blir jag dock över att det sitter inkompetenta och okunniga människor och som gör sig till gudar och bestämmer om något dom inte verkar ha mycket kunskap om. Många av beslutsfattarna är naturligtvis mutade av big pharma som vill slippa konkurrens. SVERIGE ÄR ETT RUTTET LAND.

Gäst

#169

2016-08-10 07:11

Jag använder själv homeopatiska medel och mår mycket bättre nu. Vården har inte haft någon som helt vilja att hjälpa mig tidigare.

Gäst

#170

2016-08-10 07:15

Att ha rätt att själv välja alternativmedicin är en mänsklig rättighet som inte ska styras av regering eller läkemedelsverk varken genom förbud eller höga kostnader. Alternativmedicin är naturens egen gåva och rätten att nyttja den skall förbli intakt!

Gäst

#171

2016-08-10 07:19

Konventionella mediciner är idag den tredje vanligaste dödsorsaken. Alternativ medicin varken dödar eller skadar människor. Varför vill den svenska regeringen döda sina medborgare?

Gäst

#172

2016-08-10 07:21

Jag skrev på därför att många (kanske till och med de flesta) syntetiska läkemedel gör större skada än nytta för både människa och miljö, vi behöver alternativ. Läkemedelsindustrin är en maffiaverksamhet som manipulerar forskningsresultat, köper läkares och hotar folk som säger sanningen. Att det görs så mycket reklam för syntetiska läkemedel borde väl få folk att tänka till lite kan jag tycka.

Gäst

#173

2016-08-10 07:22

Det är en självklarhet att vi ska använda naturläkemedel så långt det går.

Gäst

#174

2016-08-10 07:23

Viktigt med valfrihet .

Gäst

#175

2016-08-10 07:29

Jag hatar regeringen och läkemedelsföretagen,inte minst Big Pharma!!