Vlaamse regering, eis het ontslag van minister Demir!

Minister Demir maakt er een uiterst kwalijke gewoonte van de bevolking, en ook het parlement, te beduvelen en haar taken als minister niet naar behoren of zelfs helemaal niet in te vullen.
We weten allemaal hoe ze geen enkele beduidende actie onderneemt om de klimaatcrisis tegen te gaan, geen of een ontoereikend klimaatplan heeft wanneer ze naar een COP-meeting gaat, of ons met een flauw excuus de ware reden probeert te verdoezelen waarom ze zelfs gewoon niet gaat naar een COP-meeting.
Maar recent staat ze zelfs gewoon keihard te liegen (niet voor het eerst trouwens) in het parlement.
Ze wist wel degelijk dat het bedrijf van voormalig N-VA-marketinggoeroe Erik Saelens en bestuurder Johan Van Overtveldt zeer nauw betrokken is bij het door de verpakkingssector geschreven voorstel voor digitaal statiegeld. Dit blijkt uit correspondentie tussen haar kabinet en de bevoegde commissie in het Vlaams parlement. Desondanks zegt ze in een persbericht van 14/01/2023: “Tijdens de pilootprojecten is een exclusieve samenwerking met één partij dan ook geen optie”. Maar op 19 december 2022 ontving haar kabinet al een studie waarin de exclusieve samenwerking met Unbox, het bedrijf in kwestie, kenbaar wordt gemaakt. De verklaring in haar persbericht is dus enkel een leugenachtige, hypocriete poging om te verdoezelen dat ze als minister haar partijgenoten miljoenencontracten aan de hand doet.
Genoeg is genoeg. Eis nu het ontslag van deze onwaardige minister.

Genom att underteckna godkänner jag att Jan Snauwaert lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.