Vi vill ha kvar The Sunset i Frösakull

Skriv på för att få behålla The Sunset i Frösakull!

Länsstyrelsen har tidigare år upphävt verksamhetens bygglov (ansvarig nämnd i Halmstads kommun beviljade ett tillfälligt bygglov) efter överklagande från grannarna. I det aktuella fallet har myndigheten ännu inte fattat ett slutgiltigt beslut, men har meddelat ett delbeslut om att det tillfälliga bygglovet i fem år tills vidare inte ska gälla, efter yrkanden om inhibition från de klagande.

Vilka åtgärder behöver vidtas för att länsstyrelsen ska ändra sitt beslut - och vad kan vi som bor eller vistas i Frösakull sommartid göra för att hjälpa till?

”Hej vänner! Jag skulle kunna skriva en hel bok om detta ämne, men jag väljer att kortfattat fråga: trivs ni i Halmstad? Tycker ni att staden är tillräckligt bra som den är? Om inte, finns det nu en enkel möjlighet att påverka genom att gå med i vår grupp på Facebook - Rädda the sunset 2023 och skriv på den här namninsamlingen.

Att 1 person på Strandvägen och en förening där dessa 7-8 beslutsförfattare på åldrarna 70-85 år fått så mycket gehör är för mig ofattbart.” - Sami Simsek, ägare The Sunset

Sprid gärna, dela länken vidare på alla viss.

Kopiera länken så kan den skickas både i meddelande och mail så den inte bara stannar på Facebook..

Genom att underteckna godkänner jag att Jelena Stankov lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.