För en samtyckeskultur i Kiruna!

dethanderhar_bild.jpgVi behöver din röst!

Våra barn måste lära sig att de har rätt till sin egen kropp och att respektera andras. Våra lärare måste få de verktyg som behövs för att kunna bedriva en genusmedveten och jämlik undervisning kring sex och samtycke. Våra chefer får aldrig utnyttja sin maktposition för sexuella handlingar. Våra arbetskamrater får aldrig främja en jargong där ”skämt” som kränker blir okej. Våra vänner, syskon, partners skolkamrater, festivalflirtar och alla de män vi har omkring oss måste prata om och skapa en samtyckeskultur. För varje person på en maktposition måste använda sin makt för förändring. Kommunfullmäktige är makten. Vi behöver din röst för att nå dem. Samtyckeskulturen måste bli den rådande i Kiruna kommun. Vi bröt tystnaden. De måste skapa samtycke. De måste stötta offer.

Skriv på du också!

Lo Antonsson Dethänderhär    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.