VI tillåter INTE att våra äldre ska behöva fara illa och svälta!

DETTA ÄR INTE ACCEPTABELT!

Nu får det vara nog för VI tillåter INTE att våra äldre ska behöva fara illa och svälta!

Man behandlar inte våra gamla som har byggt upp detta land på DETTA sättet!

Kommuner fattar beslut om att chockhöja priset på pensionärernas matlådor!

Våra gamla har redan betalt sitt bidrag till samhället många gånger om, de har delat med sig av sina kunskaper och erfarenheter till oss, VI har alla levt i välstånd på de tillgångar som de så dyrt har skattat till vårt gemensamma, dessa hjältar har med blod, svett och tårar offrat mer än vad som kan krävas av någon för att bygga upp ett modernt och rikt samhälle åt OSS och kommande generationer, så DE om några förtjänar att även själva också få ta del av skörden från de frukter som de har sått!

Att politiker hjärtlöst fattar beslut som ÄR ren stöld från våra gamla för att sedan ge åt andra som INTE överhuvudtaget har bidragit det minsta till vårt samhälle, det ÄR att inte bara ställa grupper mot varandra utan det ÄR även ett skamligt helt omänskligt kriminellt agerande som vi bara INTE kan tillåta få ske i ett Sverige 2015!

Det är nu ALLAS vårt ansvar och förbannade plikt att ombesörja så våra gamla inte ska behöva fara illa och svälta på ålderns höst! En värdig och trygg ålderdom ÄR det minsta vi är skyldiga dem som TACK för vad DE har givit OSS!

Så visa DIN respekt och DIN tacksamhet genom att PROTESTERA mot vanvården av våra gamla, KRÄV av våra politiker att DE nu öppnar sitt hjärta för sin egen befolkning!

Initiativtagare:

Kenth A Sjölin