Vi önskar se markägaren Landskrona Stad ta ansvar för den väg som går till Säbyholms förskola och skola och tryggar säkerheten!

Vägen är väldigt dålig. Säbyholm lägger ner stora resurser på vägen, men det blir ändå inte bra. Vägen blir fort gropig och skadar eller smutsar ner våra bilar. Åtgärder som vidtas för underhåll av vägen förslår inte över tid. Även när det just har skrapats eller grusats blir det fort gropar.

Vi vill att skolpengen ska kunna användas till barnen och eleverna, som i andra skol- och förskoleverksamheter i staden, inte att de ska användas för att betala för stadens väg. Vi är många Landskronabor som kör till Säbyholm varje dag – för arbete, för att lämna och hämta barn - och vi anser att Landskrona Stad ska ta ett större ansvar för vägen till Säbyholm. Trafiklösningen med nuvarande placering av parkering och avläppsytor är vald utifrån att göra trafiksituationen så säker som möjligt för alla våra elever, personal och föräldrar oavsett om vi anländer till fots, med cykel eller med bil. Övriga skolor och förskolor har fina vägar som underhålls av Landskrona Stad. Vi åberopar likhetsprincipen och anser att staden ska underhålla alla skolvägar som är på stadens mark.

Var med och dela ert stöd för en säker och bekväm transport för alla till och från Säbyholm!

akvarelltavla_2951x18891.jpg

Styrelsen för Säbyholm    Kontakta namninsamlingens skapare