Vi har inte råd att tappa mer samhällsservice. Vi kräver att Backe Hälsocentral – Jämtlands läns bästa och Sveriges näst bästa återbemannas till sin forna styrka

Vi har inte råd att tappa mer samhällsservice. Vård och omsorg måste få kosta, det är en samhällsservice, en rättighet. Vi kräver att Backe Hälsocentral – Jämtlands läns bästa och Sveriges näst bästa

Backe Hälsocentral är på många plan regionens flaggskepp. Hälsocentralen är en av de bästa hälsocentralerna i landet och den bästa i Jämtlands län enligt den stora nationella patientenkäten som SKR, Sveriges kommuner och regioner genomför. I flera kategorier som handlar om hur patienterna upplever primärvården hamnar Backe Hälsocentral tvåa av hela nationens hälsocentraler. När det kommer till bland annat respekt och delaktighet, kontinuitet, och tillgänglighet - är Backe hälsocentral oslagbara.

Läs mer här http://backe.nu/sv/article/utarmad-samhallsservice-skrivelse

Utvecklingsgruppen Fjällsjö Framtid

RSFF Rossöns samhälls- och företagarförening

Bygdens intresseförening i Hoting

Utvecklingsgruppen Fjällsjö Framtid    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Utvecklingsgruppen Fjällsjö Framtid överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.