Vi går inte med på förslaget att omorganisera skolorna Rälla/Gärdslösa/Köpingsvik!

Med denna namninsamling säger vi nej till förslaget om att omorganisera skolorna för våra barn. Gärdslösa är återigen på kartan för att ändras och vad blir steget efter detta om det går igenom?!

Tanken är att Rälla ska få en F-6 medans Gärdslösa blir F-3

Särskilda behov går till Köpingsvik.

Bygden kommer att dö ut på sikt och Gärdslösas barn får en längre och farligare resväg till skolan.

Nyligen klubbades det igenom att höja restiden för barnen ifrån 45 min till 60 min,nu kan vi börja skönja varför.

Det handlar inte bara om oss som har barn i skolan utan även de som blir äldre och en dag inte orkar ta hand om sin trädgård eller laga hängrännorna.Den dagen man kommer till att vilja sälja och minns tillbaka på då barnen sprang över gräsmattan. Att kunna ge det vidare till kommande generation,kommer inte ske.

Borgholm berikas med nya lekplatser,östra sidan med det så fina uttrycket "biologisk mångfald". Mao vi klipper inte grönytor på landet. Men vi har fortfarande turism och vill med ha uppehällsställen där en bensträckare och lek för barn ska finnas.

Vi säger nej till en riviera längs 136:an och kräver våran rätt genom att skriva på denna listan!

Länge leve bygden!

Ann-sofie Pettersson Berg    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Ann-sofie Pettersson Berg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.