Vi Barkarbybor som behöver en riktig hundrastgård

🐕  Vi Barkarbybor som behöver en riktig hundrastgård

Vi är många hundägare i Barkarbystaden
& antalet hundar i Barkarby har även ökat efter Corona. Den hundrastgård som står på plats i kyrkparken idag håller inte måttet helt enkelt och det finns stort behov för att förbättra den eller göra en bättre i den nya planeringen för kyrkparken. Här nedan är våra punkter på förbättringar.

NÖDVÄNDIGA:

• Stängslet är undermåligt: det börjar flera centimeter ovan jord (kollar man på ordentliga hundrastgårdar inne i stan så ser man tydligt att stängslet nästan är nedgrävt en bit under jord, detta av uppenbara skäl).

• Det finns inga buskage eller träd. Därför finns det heller ingen som helst skugga för hundarna vid hög värme. Därför står rastgårdarna nästan tomma under flera månader under årets gång.

• Det finns inte heller några enkla hinder och moment (såsom stockar eller liknande enklare moment - t.ex. som finns i Spångas eller Kallhälls hundrastgård).

Vi många hundägare och vovvar i Barkarbystaden är en grupp som bidrar till en trevligare granngemenskap - vi är ute i alla väder och under alla dygnets tider. Vi är sociala och älskar området vi bor i, dock BEHÖVER vi en bättre resurs där vi kan rasta våra hundar. Detta gynnar alla i området, även icke-hundägare.

BRA-ATT-HA:

• En vattenkran där man kan ge hundar snabb tillgång till vatten
  • En mindre soptunna som är PRECIS vid ingång/utgång
  • En skylt med trivselregler (både för hund- och icke-hundägare). I dagsläget, då det knappt ser ut som en hundrastgård, är det många ungdomar som hoppar in och sätter sig för att ha fest och liknande.

Inspirationsbilder:

______________________________________________________________________

0719_slalom_ralambshovs_hundhinderbana.jpg _____________________________________________________________________

☀️ Vi önskar att vår fina och älskade kommun tar våra ärenden och den här namninsamlings-listan på allvar.

_______________________________________________________________________

nyckelviken-agility-670.jpg

Genom att skriva under godkänner jag att Linnéa Bergman överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.