Verkställ utvisning av afghaner

Mediavinkling vill få oss att känna att afghanska s.k. minderåriga (som i många fall är närmare 30 än 20) riskerar död och förföljelse. Samtidigt så sägs det att afghanerna utvisas till "Afghanistan, ett land de aldrig varit i". Om de nu kommer från Iran så kommer de från ett säkert land som inte har krig. Det finns minst en miljon afghaner i Iran, de har det bättre där än en majoritet av världens befolkning. Vi kan inte ta emot alla fattiga i Sverige.

Pakistan har tillsammans med UNHCR börjat skicka tillbaka afghaner till Afghanistan eftersom säkerhetsläget förbättras. Afghanistan är inget "blodbad".

Det är dags att folket säger sin åsikt. Sverige och debatten i Sverige bör styras av folket, inte av barnläkare, komiker som Schyffert & Co, eller av vänsterlutande journalister.

Vi kräver en sanningskommission. Skicka tillbaka de som inte har asylskäl. Sluta tro på de asylsökandes sagor. Kostnaden för de 30 000 ensamkommande "barnen" ligger på runt 30 miljarder kronor varje år, mer än polisväsendet.

Vi måste sluta tro att vi i Sverige är världens samvete och att alla som inte får komma hit har ett horribelt liv. Det går att leva i Afghanistan.

Utvisningen av afghaner, en grupp som inte har några skäl att stanna i Sverige, måste genomföras så snabbt och effektivt som möjligt. Ska vi hjälpa afghaner ska detta ske PÅ PLATS, genom att vi spenderar några av de 30 miljarderna "barnen" kostar för att bygga upp Afghanistans infrastruktur, skolor och sjukvård. Det dör fler av magsjuka i Afghanistan (pga bristande hygien) än av krig. Vi måste lägga hjälpen där den gör som mest nytta och sluta vara så blödiga.