Upprustning av Landskrona IP

Det har gått lång tid nu sedan det gjordes vid på Landskrona IP. Varannan helg samlas 2 000 Landskroniter ute på IP för att stödja det randiga laget och ännu fler har där varit. Samt att där hålls daglig verksamhet för hundratals ungdomar inom olika åldrar.

Laget som är stadens varumärke sedan 1915, som varit i Superettan 53 gånger och 34 i Allsvenskan. Man kan onekligen säga att staden behöver BoIS och BoIS behöver staden.

I nuläget för alla er som varit ute på IP dom senaste åren kan man se att det liknar ett kvarter ifrån ett u-land. En öststat som har förfallit, med dörrar som ruttnar, plattor som saknas i marken, med bänkar och bord som flagnar och är sönder. Omklädningsrum osv är i sämre skick än en knarkarkvart.

Med BoIS samhällsansvar genom att ha nattfotboll i utsatta områden för att få ner förstörelse och där man aktiverat hundratals ungdomar samt personer med funktionsnedsättning kan man undra vart politikerna är?

Det är dags att politikerna tar sitt ansvar, tar ansvar för sin stad, tar ansvar för sina invånare

Renovera Landskrona IP!

Genom att underteckna godkänner jag att Simon Bergsten lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.