Uppmaning till Sportbladet

Sportbladets Oskar Månsson och Kristoffer Bergström har granskat de forskningsrapporter och faktaunderlag som ligger till grund för den nationella handlingsplanen mot pyroteknik, även kallad 7-punktsprogrammet. I podcasten 51% Fotboll berättar Månsson att granskningen visar på stora felaktigheter i beslutsunderlaget. Kristoffer Bergström bekräftar detta i TV Råsunda. Vidare berättar Månsson att publiceringen stoppats av Sportbladets ledning då den anses vara alltför kontroversiell.

Vi ställer oss frågande till vad som är kontroversiellt med att avslöja felaktigheter i myndighetsutövandet? Har inte Aftonbladet större journalistiska ambitioner än att tysta ner en granskning, hur obekväm sanningen än må vara? Vi uppmanar Sportbladets ledning att publicera Månsson och Bergströms granskning så att allmänheten får veta sanningen bakom den handlingsplan vars konsekvenser dominerar debatten i Idrottssverige just nu.

Skriv under denna uppmaning och sprid ordet till andra fotbollssupportrar! Och glöm inte att bekräfta din underskrift via det mejl som skickas till dig.

/Allmänna Supporterklubben