Uppmaning att ta bort tillsatserna i Topformulas Magnesiumkelat

Intresset för rena, tillsatsfria kosttillskott blir allt större och konsumenterna blir allt mer medvetna och pålästa. Vi är tusentals medlemmar från olika facebookgrupper som under de senaste åren diskuterat olika magnesiumformer och tipsat varandra om vilka som är renast, mest lättupptagliga och mest prisvärda. I facebookgruppen "Magnesium och hälsa för alla", en grupp med 12 495 medlemmar, har länge Topformulas Magnesiumkelat (egentligen Bisglycinat) varit en klar favorit bland medlemmarna. Nu har vi uppmärksammat att Topformula ändrat innehållet i kapslarna och lagt in tillsatser i form av majsstärkelse, fettsyror, magnesiumsalter av fettsyror samt  klumpförebyggande medel. Vi har en stark önskan om att ni återgår till den ursprungliga tillsatsfria kapseln. Det var just det faktum att er sort var ren och tillsatsfri - och ett prisvärt alternativ till andra tillsatsfria men dyrare märken - som gjorde den till en storsäljare bland oss som är kunniga och pålästa. Det gäller inte bara facebookgruppen "Magnesium och hälsa för alla"s medlemmar - våra tips sprids även inom andra hälsogrupper på facebook och en del av oss arbetar dessutom som terapeuter där tips om kosttillskott till klienterna ingår. Jag har personligen tipsat tusentals klienter att köpa Topformulas Magnesiumkelat de senaste åren. Det vore mycket tråkigt om alla dessa tusentals hitintills nöjda kunder nu måste hitta en annan magnesiumsort bara för att undvika tillsatser i en i övrigt bra produkt.