Undersköterskeupproret i Uddevalla

Heltid som norm kommer att införas i Uddevalla kommun vilket medför att alla anställda blir delgivna en ny arbetstidsförläggning. Heltid som norm är något vi strävat efter men vi kan inte tillåta att våran arbetsmiljö försämras på vägen. Heltid för alla men på rätt villkor.

Vi som har skrivit under namninsamlingen önskar att arbetsgivarna gör omfattande risk och konsekvensanalyser på arbetstidsförläggningen. Utvärderar resultaten och rättar till eventuella fel och brister. På detta sätt kan vi få en fungerande arbetstidsförläggning som är anpassad för oss som jobbar inom vård och omsorg. Låt denna processen få ta tid. Vi som arbetar förtjänar det.

Genom att skriva under godkänner jag att Erika Nöring överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.