Torsö 2021. Hamn eller Husbilsparkering

Torsö hamnförening har ansökt om att få flytta befintlig husbilsparkering framför hundbadplatsen till södra piren i innerhamnen samt till hamnplan. Denna  används idag -än så länge- dagligen som byns offentliga samlingsyta  av rastande  turister, cyklister, närboende, och bybor. Där finns traditionellt uppläggningsplats för båtar, festplats, grillplats och en sagolik utsikt över hav och nejd samt ett nära fågelliv  på holmen .
med en flyttning och utökande  av antalet ställplatser, samt en ombildning av Torsö hamnförenings verksamhetsområde till " husvagns-/ husbilsparkeringsplats " befaras en negativ förändring av den bevaransvärda kulturmiljön för framtiden.
Den orörda miljön förväntas  att bli alltmer värdefull just på grund av det faktum att där INTE som på så många andra lägen i regionen, skett någon kommersiell anpassning. Vill du bevara Torsö hamn som den är?

Skriv under!

Susanne Thörnberg    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Susanne Thörnberg överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.