Stoppa olyckor i Korsningen Finnslätten/Badelunda - Lugnagatan, Västerås

Ännu en svår trafikolycka i korsningen Badelunda/Finnslätten, Lugnagatan Västerås.

På julafton 24 december 2019 Skedde ytterligare en trafikolycka med svåra skador som påföljd. Denna korsning är känd för att vara olycksdrabbad. Flera olyckor har skett med dödsfall. Efter många år är ett halvhjärtat försök gjort för att undvika olyckor. Det som gjorts är att sätta en stoppskylt från ett håll (Finnslätten) Det räcker inte!!! Det måste till en rondell och sänkt hastighet på Tillbergaleden samt Lugnagatan, för att undvika olyckor på platsen.

Hjälp mig genom din underskrift att få till en riktig ändring av korsningen. En förändring som kommer rädda liv! Jag kommer kämpa för att det ska bli en rondell. I denna stund ligger min mamma i respirator svårt skadad och kämpar för sitt liv. Hon får inte bli en av dem som lämnar livet i den korsningen.

Tack för er hjälp!//Veronica

Veronica Sistonen till Västerås Kommun och Trafikverket    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Veronica Sistonen till Västerås Kommun och Trafikverket lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.