Stoppa vräkningen av en artrossjuk SKB-boende!

• Är det SKB värdigt att jag som har mycket ont I mina leder (artrossjuk) kastas ut  efter 28 år som boende i Mjärden utan chans till ett nytt hem?

Skriv under och stöd din plågade granne/medmänniska som är på väg att bli hemlös och kanske till och med uteliggare efter att SKB:s tjänstemän uppträtt bedrägligt och till och med begått mened i Hovrätten!

1:a augusti blir jag utslängd på gatan med kryckor och allt av SKB efter 28 års boende och betalda hyror pga läckande rör och mögel i vårt kvarter om SKB:s styrelse inte ändrar sitt beslut.

SKB har efter 3,5 års konflikt även plötsligt tagit ifrån mig medlemskapet och turordning sedan 1979 och mina besparingar på 90 000 för att få lägenheten totalrenoverad via sin fastighetsförsäkring. SKB stoppade Folksam från att magasinera mina tillhörigheter så att golvbyte kunde genomföras efter att fukt och mögel upptäckts under mina golv. Jag har aldrig sett någon vattenläcka. Fuktskadan är inte mitt fel och alltihop har handlagts förfärligt och bedrägligt av Ewa Stadholm, Münire Björkman och Monika Gröning från SKB:s förvaltning under ledning av Ewa Stadholms äkta man Magnus Mörner. Samtidigt har jag haft ett trasigt kylskåp som jag felanmälde för 7 år sedan; det håller inte tätt längre. Ewa Stadholm lovade för 3 år sedan att jag skulle få ett nytt, men icke!

I februari 2021 vann jag tvisten i Hyresnämnden.  Men istället för att då låta Folksam magasinera allt mitt på inrådan av oberoende besiktningsperson som konstaterat att det inte handlar om vanvård eller saneringsbehov överklagade SKB och vilseförde domarna I Svea hovrätt till att ändra Hyresnämndens beslut.

Om jag inte får behålla mitt hem sedan 28 år ber jag att åtminstone få behålla mitt medlemskap i SKB (som jag sparade ihop till själv när jag var 17 år) så jag kan få ett nytt boende och genomföra den höftledsoperation jag akut behöver!

Och ett råd till alla er som hyr av SKB: skaffa ytterligare en hemförsäkring utöver den hos Folksam som ingår i hyran; annars kan ni drabbas av samma sak som jag! Ni är ju redan många som liksom jag drabbats av läckande rör, stopp I avloppen, översvämningar och mögel under golven pga de gamla plaströr som inte håller svensk standard som finns i huset! Vi har ju till och med haft mögelfläckar utanpå fasaden.

Alla tips om nytt boende och magasinering billigare än Shurgard samt någon som (förhoppningsvis tillfälligt) kan ta hand om min lilla goa honkatt som är innekatt mottages förstås också tacksamt!

För mer information kontakta Lena Gavelin 076-060 66 90 Tullgårdsgatan 36 1 tr    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att För mer information kontakta Lena Gavelin 076-060 66 90 Tullgårdsgatan 36 1 tr lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.