Stoppa utvisningen av KI-studenten Aliyya!

23-åriga Aliyya har precis avslutat termin 4 på KI:s läkarprogram men fick just sin andra asylansökan avslagen. Efter sju år i Sverige har Migrationsverket beslutat att Aliyya ska utvisas till Azerbajdzjan – landet som familjen flydde från när hennes föräldrar, båda barnläkare, hotades till livet för att vårda patienter ur oppositionen.

Enligt Migrationsverket har Aliyya inte tillräcklig anknytning till Sverige och utvisas nu tillsammans med sin mamma och sin 18-åriga bror, som istället för att ta studenten i Sverige kan inkallas till armén eller fängslas.

Vänner, stödgrupper och vänliga själar har hittills skrapat ihop till KI:s terminsavgifter för Aliyya (130 000 per termin) och studierna går strålande. Aliyyas stora dröm är att få arbeta i Sverige som läkare. Låt henne få förverkliga den!

Läs mer om fallet i Agneta Pleijels artikel i fredagens DN: http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/agneta-pleijel-asylpolitiken-rena-hanet-mot-de-unga/