Stoppa utvisning av Salar och hindra att familjen splittras

Vi vill hindra Salars utvisning som innebär separation från sin familj onödigt. Då han har ett asylärende pararellt med ett anknytning ärende. Han är gift med en svensk medborgare och har en dotter på 2 år (som han har även styrkt med ett DNA-test) men migrationsverket och migrationsdomstolen anser det är lämpligt han skall återvända till hemlandet och ansöka om familjanknytning därifrån och separeras från sin dotter minst 14-19 månader som är väntetid för såna ärenden enligt migrationsverkets hemsida.

Så vi vill Salars ärende skall prövas här i sverige utan att behöva åka tillbaka till hemlandet och riskera fara, och vi vill han skall få uppehållstillstånd med anknytning till sin dotter som han har redan styrkt sin faderskap med DNA-test och fru här i sverige.

IMG-20190803-WA0000.jpg

Genom att skriva under godkänner jag att Salar Rokan överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.