Stoppa utförsäljningen av Fjärdlångs naturreservat!!

De styrande politikerna i Haninge kommun vill stycka av och sälja delar av naturreservatet på ön Fjärdlång. Nu har kommunen sagt upp avtalet med arrendatorn som driver vandrarhemmet. Vi vill stoppa försäljningen. Sälj inte ut vår gemensamma skärgård!! Vi önskar att arrendator får fortsätta sin vandrarhemsverksamhet, alternativt att kommunen säljer tillbaka till staten eller överlåter verksamheten till Skärgårdsstiftelsen att driva vidare. Vi vill att alla medborgare fortsättningsvis ska få tillgång till friluftsliv och rekreation på Fjärdlång. Platsen har gett medborgarna möjlighet till naturupplevelser och social samvaro genom seglarläger och stuguthyrning sedan 40-talet. Ön ligger i ett Natura 2000 område. Natura 2000 är ett nätverk av värdefulla naturområden med arter eller naturtyper som i ett europeiskt perspektiv betraktas som särskilt skyddsvärda.  Politikerna vill sälja till privatpersoner vilket sannolikt betyder att vi medborgare inte kommer ha tillgång till detta område i framtiden. Tydliga direktiv finns i dokumentation om att platsen är tänkt till friluftsliv för medborgarna. Hjälp oss stoppa förslaget!!! Skriv under för att stoppa politikernas framfart i Haninge!

Fjärdlångs vänner

Bild22.jpg

Jenny Törnqvist, Fjärdlångs vänner    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Jenny Törnqvist, Fjärdlångs vänner lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.