Stoppa urholkningen av Assistansen!

Just nu pågår en urholkning av assistansen i Sverige. Personer i behov av LSS får dagligen sin rätt till ett värdigt liv raserat. Familjer behöver slåss mot myndigheter för att få rätten till liv som alla oss andra.

Jag har valt att stå upp för att LSS är frihet att alla har rätt till ett värdigt liv oavsett vilket hjälpbehov som behövs.

I min kamp för Kim, en 32-årig CP-skadad kille som i september 2020 förlorade hela sin assistans i kammarätten, trots att vi i en enig förvaltningsrätt fått rätt, har jag kommit i kontakt med personer inom politiken som vill se förändring.

Vi behöver en lagändring, vi behöver täppa till kryphålen som kommunerna runt om i landet använder för att kunna ge avslag till personer i behov av assistans. Vi som Sveriges befolkning måste agera och få ett slut på detta, vi måste vara rösten till alla de som idag behöver kämpa för rätten till ett värdigt liv.

Snälla hjälp mig! Skriv på så jag kan överlämna  denna namninsamling till Sveriges regering och påvisa att detta är ett ämne som måste upp på bordet och åtgärdas.

Glöm inte bekräfta underskriften i det Mail som kommer för att bekräfta att ni skrivit under. Det jätte viktigt!!

Linda Backström, Åhus

Genom att skriva under godkänner jag att Linda Backström överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.