Stoppa nollningen på Västerhöjd!

IMG_4522.jpgÅr efter år utsätts nya elever på Västerhöjdskolan i Skövde för en brutal så kallad nollning. I år har bland annat elever fått vattenballonger med urin kastade på sig, fått står ut med kränkande klotter om sig själva på väggarna och fått ägg slängda på sig själva och på sina hus. Flera föräldrar berättar om att deras barn inte ville gå tillbaka till skolan igen.

Vi som undertecknar kräver att skolledningen och kommunen till sist sätter stopp för denna vidriga "tradition". Vi upplever att det saknas både vilja och handlingskraft, i stället försöker både rektor och gymnasiechef i media att tona ned nollningen och påstår att det varit lugnare än på många år. Det är inte vad de nya eleverna upplevt!

Andra kommuner har stoppat nollningar. Det kan Skövde också göra. Men det kräver att både skolan och kommunen tar krafttag mot kränkningarna i stället för att närmast försvara dem offentligt genom att kalla nollningen lugn. Detta har pågått i årtionden på Västerhöjd. Det måste få ett slut. NU!

Genom att skriva under godkänner jag att Johanna Toftby överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.