STOPPA HERMIS UTVISNING!

Min vän Hermon Selama har nu fått brev att hon ska bli utvisad till Etiopien, där hon inte ens kommer ifrån då hon är ifrån Eritrea.
Hon har bott i Sverige 7 år och har ingen familj eller vänner i Etiopien. Hon jobbar, betalar skatt, kan språket och har gått gymnasiet och allt som vi andra gör. Hon har pojkvän och sina bästavänner här.
Hermon är också bisexuell och det är olagligt att vara hbtq+ i Etiopien och Eritrea. Hon riskerar alltså livet om hon åker dit.
Dom nekade hennes överklagan för dom har inte sett dokumenterat att någon blivit fängslad eller skadad pga sexualitet. Vilket egentligen inte bevisar någonting då det står klart och tydligt att det är OLAGLIGT och folk blir skadade eller till och med mördade. Hjälp oss alla att få våran Hermon att stanna. Skriv på namninsamlingen och dela. Tack på förhand för din hjälp.. Jag hoppas vi kan stoppa denna utvisning..

Hermon är en av mina närmsta vänner och kan inte ens föreställa att detta ska hända. Hon har stöttat mig när jag kom ut som bisexuell och vill inte tänka att hon ska åka till ett ställe där hon måste dölja vem hon är, och hon är helt underbar som hon är.

F8D5EAD3-D484-42DC-9C59-E25CB080427E.jpegCC0EDA2A-66CB-491E-B865-D7C9FDA326BA.jpeg

Genom att skriva under godkänner jag att Therese Karlsson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.