Stoppa försäljningen av Stora Torps stall i Göteborg

Stallen på Stora Torp räddades undan rivning och renoverades i stället 2015. Nu vill fastighetskontoret i Göteborg, som äger fastigheten, sälja den på öppna marknaden. Byggnaderna är en donation till Göteborgs stad för över 100 år sedan av Oscar Ekman. De gavs till göteborgarna som en del av Delsjöområdet för vila och rekreation. Området är unik ladugårdsmiljö tio minuter från centrum med hästverksamhet och en hönsgård där hönsen får vistas ute i det fria. Hönsgården drivs ideellt och besöks av mängder av vandrare, barnfamiljer, skolklasser, förskolor och boende i området. Skriv under vår namninsamling för att bevara stallen i kommunens ägo. Vi vill inte att denna idyll förvandlas till radhus eller utländska konsulat!  Vi vill behålla nuvarande verksamhet!

Ingegerd Alvbring    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Ingegerd Alvbring lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.