Stoppa fjärrvärmeledningen nära Allmänninge By

Gävle Energi tillsammans med Sandviken Energi vill sammankoppla fjärrvärmenäten för miljöns skull. Detta innebär, som förslaget är nu, att grävning kommer att ske 60 meter upp i skogen från sista husen i byn. Dessa skogar används av många som promenad- och ridskogar samt mycket annat. Det kommer även att bli byggtrafik och grävning under lång tid som stör lugnet i byn.

Med denna namninsamling vill vi få projektledarna att tänka om och dra ledningen på annan plats, där påverkan för byn blir så låg som möjligt. 20210629_182621.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Martin Ribacke lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.