Stoppa nedläggningen av Sollentunas kommunala äldreomsorg!

Rädda Sollentunas kommunala äldreomsorg!

Det borgerliga styret har lagt fram ett förslag som riskerar att leda till en total nedläggning av den kommunala äldreomsorgen i Sollentuna.

Det kommer vi inte att acceptera. Den som behöver äldreomsorg ska kunna välja mellan kommunal och privat äldreomsorg. Det kommunala alternativet ska erbjuda långsiktig stabilitet, trygghet och hög kvalitet. Efter många år av stenhårda nedskärningar behövs en ny inriktning för att Sollentuna ska få en äldreomsorg värdig dem som byggt vårt land.

Äldreomsorgen ska styras av mer än bara vinstintresse. Vi kräver ordning och reda, inte ytterligare marknadsexperiment. Vi vill värna valfriheten, inte lägga ner det populära kommunala alternativet. Skattepengarna ska gå till kärnverksamheten, inte försvinna till administration, upphandlingar och fusk.

Kontakt:
Anton Lindgren (S)
Oppositionsråd
Socialdemokraterna i Sollentuna kommun
anton.lindgren@sollentuna.se

Anton Lindgren, Socialdemokraterna i Sollentuna    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Anton Lindgren, Socialdemokraterna i Sollentuna lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.