Starta Oskarshamns Flygplats

Starta Oskarshamns Flygplats igen!

250px-Oskarshamn_Airport.jpg

Bra kommunikation är viktigt. Oskarshamn ligger vid E22, men tyvärr har vi sett att satsningen på väg och järnväg har försummats vår landsände - gång efter gång. En viktig aspekt är att kunna enkelt ta sig till sin slutdestination och Stockholm, vår huvudstad i synnerlighet. Detta är en viktig del för företag nya som gamla, men även också gemeneman som ska ut och resa, hälsa på släkt, vänner och bekanta.

Oskarshamn hade tills för några år sedan en fungerande flygplats - men den fick nog inte den omsorg och omtanke den behövde. Försummades och därmed efter mycket fram och tillbaks - las den i malpåse.

Varför inte satsa på framtiden och öppna upp flygplatsen? Då kan vi utvecklas som kommun och stad. Ta tillbaka regionstödet vi en gång hade och starta upp en flygplats vi återigen kan vara stolta över. Detta ger oss en bra marknadsföring utåt sett, sätter Oskarshamn återigen på kartan som en destination med olika kommunikationssätt (båt, tåg, buss, bil och förhoppningsvis flyg) och ger Oskarshamn en möjlighet att växa!

Skriv under du också - Gör din röst hörd! (det är ju val år 2018!)

Leif-Erik Johansson    Kontakta namninsamlingens skapare