Skydda Draklanda

Skriv under här om du motsätter dig att Draklanda flygfält i Åre på sikt kan användas för permanent parkering.

I förslaget som ligger ute kan Åre kommun komma att ändra sin detaljplan så att det bl a kan byggas en fast gångbro från Nationalarenan till Draklanda flygfält för att underlätta för parkerande. Om man lyfter strandskyddet så öppnar det även för andra anläggningar i framtiden. Vidare behöver man bygga stora dammar på landningsfältet för att skydda Åresjön från sediment som släpps ut från eventuellt bygge.

( Vi tvingades stå ut med dammar under flera år vid tidigare bygge och dessutom betala massa pengar för att kulvertera bäcken som därefter kvarstod, med våra små ideella medel. Inget vi vill ha igen.)

Se vidare:

Nationalarenan Planprogram (eller gå in på www.are.se och sök på "nationalarenan")

Åre skärm- och drakflygklubbs hemsida under "Senaste nytt": www.flygare.nu

Åre skärm- och drakflygklubb    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.