Skriv på för att Stella, Steven och Lenny får stanna!

stella-steven-foto.PNGStella och Steven kommer från Kenya. De sökte asyl i Sverige 2010 och senare samma år föddes sonen Lenny som nu är 8 år. I Kenya utsattes de för vidriga övergrepp och de är livrädda för att skickas tillbaka. Här i Stöde har de arbetat och betalat skatt de senaste 5 åren. Deras arbetsgivare kämpar för att få behålla sina medarbetare. De har själva lärt sig svenska och har integrerats helt fantastiskt i samhället.

Migrationsverket tar inga hänsyn till att Stella om de utvisas, inte kan få den vård hon behöver för sviterna hon lider av efter övergreppen. De tar inte heller hänsyn till att Lenny rycks upp med rötterna från sitt hem, sin skola och alla sina vänner. De har fått avslag på sin asylansökan två gånger och hotas nu av utvisning.

Skriv på för medmänsklighet och anständighet. Skriv på för att Stella, Steven & Lenny får stanna!!!

@latdomfastanna

Katarina Hellberg    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.