SkolbudgetVäxjö 2015- ÖKA ANSLAGET NU!

Den regerande femklövern utlovar i sin budget minskade barngrupperna i förskolan, antalet speciallärare ska öka, en läsa-skriva-räkna-garanti ska införas där varje elev garanteras det stöd och de insatser eleven behöver för att kunna läsa, skriva och räkna innan årskurs tre är slut. Man vill dessutom öka antalet skoldagar för eleverna i grundskolan.

Detta är offensiva satsningar för Växjös skolor som vi alla vill stå bakom. Men vad blev och blir det av det? Just nu pekar verkligheten åt ett helt annat håll.

I den budget som sedan gått ut till Utbildningsnämnden så visar det sig att det saknas nästan 57 miljoner för att överhuvudtaget behålla det läge som är just nu! För att genomföra de utlovade satsningarna behövs givetvis ännu mer!

Vi kommer att uppmärksamma kommunfullmäktige på resultatet av denna namninsamling.

ÖKA ANSLAGET TILL SKOLAN/BARNOMSORG I VÄXJÖ KOMMUNS BUDGET NU!

Lärarförbundet Växjö    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Lärarförbundet Växjö överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.