Vi som vill ställa regeringen till svars för Corona-hanteringen

Kommentarer

#410

Skrämmande att vi har en så slapp och usel coronastrategi!

Åse Labrell (Järfälla, 2021-02-15)

#413

Den svenska regeringen skulle, under våren 2020, ha lämnat över till kompetenta personer antingen inom politiken i Sverige och/eller bett hjälp från WHO eller EU. Deras inaktion har gått över gränsen till vad som är kriminell vårdslöshet.

Jonas Salenius-Lundberg (Feltham, 2021-02-15)

#420

Jag tycker att Regering skulle haft corona kommitté som består av ledande forskare inte lyssna på kunskapsimmun A.Tegnell. Att en sådan person fick regeringsställning - är upprörande. Han i helt år i pandemi fortsätter sprida och påverka makten med sin okunskap om munskydd/andningsskydd, smittspårning, stängning och hur man smittar med corona, d.v.s förnekar att corona är luftburen smitta. Sveriges icke strategi - blivit vår tragedi. Varje gång Tegnell uttalar sig i TV och media ökar han ohälsa i landet och psykisk ohälsa hos halva befolkning som tycket INTE att FOHM gör ett bra jobb. Vi kan inte har en Folkhälsomyndighet som ökar ohälsa och död i landet. Våra makthavare bär inte ens munskydd!!!

Gulnar Kozhabekova (Göteborg, 2021-02-15)

#423

Finns inget denna regering gjort rätt. Man tillåter GBD, man eftersträvar flockimmunitet, man ignorerar munskydd, spårning och ordentliga restriktioner. Man försöker påverka andra länder att följa samma dödliga strategi.
Sveriges agerande i Covid har inte sett sitt like sedan grymheterna för 80 år sedan.

Robert Börjesson (Värmdö, 2021-02-15)

#425

Jag skriver under pâ grund av att jag anser att den svenska regeringens OCH Folkhälsomyndighetens strategi i hanteringen av Covid-19 varit en fullständig katastrofal blandning av okunskap, inkompetens och nonchalans.

Christel Aminoff (La Cala de Mijas, 2021-02-15)

#426

Jag tycker det är för djävligt att man avsiktligt bara avlivade människor, det gör att bli jämställd med nazister under kriget mot judarna, kunde ALDRIG drömma om att Sverige skulle sjunka såå lågt.

Stephan Höglund (Kramfors , 2021-02-15)

#433

Jag skriver under för att regeringen går ut och ljuger för att komma undan folkmord, för att de bryter mot svensk grundlag, som man gjort tillägg i.

Bento Lami (Malmö , 2021-02-15)

#436

Hanteringen sköts på ett sätt som man aldrig skulle ha skött andra spridningar.
Alltid har det gjorts med att isolera smittan o eliminera, inte öppna dörrar på vid gavel o sprida viruset vind för våg med öppna ögon.
Tonar ner riskerna o allvaret, så många blir lurade att detta ej är riskigt.
Argumenten går icke längre ihop o är inte logiska.

Catarina Haglund (Torsby, 2021-02-15)

#438

Sveriges Coronahantering är i grunden fel och måste ändras.

Martin Hedström (Helsingborg, 2021-02-15)

#452

Varken politiker eller någon annan ansvarig myndighet i Sverige har hanterat pandemin på rätt sätt. Det dom gjort är att på alla sätt är att dra ut på beslut och rensa/avliva människor

Irna Tornerup (Landskrona, 2021-02-16)

#454

Trött på regeringens nonchalanta attityd

Maria Latvaniemi (Göteborg, 2021-02-16)

#460

Regeringen har sett till att det dött mer människor ön nödvändigt. Helt handlingsförlamade. Det måste de stå tillsvars för.

Kristian Lager (Vällingby , 2021-02-16)

#462

Jag tycker att Björn Olsen haft rätt hela tiden

Paula Kane (Växjö, 2021-02-16)

#464

FHM med Tegnell i spetsen och regeringen har låtit oskyldiga dö eller bli långtids sjuka. De skulle sett till att viruset inte spred sig som det gjorde men de rekommenderade inte ens munskydd.

Viktoria Elgh (Nice, 2021-02-16)

#466

Regeringen kör samma linje och lyssnar inte på folket

Thesse Rodinson (Ängelholm, 2021-02-16)

#468

Håller med skrivande

Karin Lundberg (TRÅVAD, 2021-02-16)

#474

The response to handling the C19 strategy in Sweden has been a catastrophe.

Keith Begg (Limerick, 2021-02-16)

#480

I sign because I loathe incompetence and arrogance, and because during this pandemic, the Swedish authorities have ignored human rights and science, and they have condemned people to die. They will have to pay for their crimes. Forcing people to get infected is against the law: it is immoral and disgusting. Tegnell and his equally incompetent cohorts must be brought to justice.

Rosie Trenta (Ystad, 2021-02-16)

#481

Jag skriver under för att:
Jag anser att trots varningarna från epidemiologer, forskare,läkare, regeringen medvetet valde flockimmunitet strategi. De har medvetet förnekat det och än idag säger att de har valt rätt strategi då och nu. De viste att många skulle dö i onödan men trots flera varningar, ändrar de sig inte.
Det finns en lag i Sverige som säger: det är straffbart att medvetet smitta ned någon med en dödligt sjukdom. (ex.HIV).
Nu heter sjukdomen Covid-19 och regeringens oansvariga handlingar utsätter hela Sveriges befolkning för en experiment och onödiga lidande även på långsikt, utan att vi har godkänt det.

Ildiko Stefanovic (Borås, 2021-02-16)

#489

I want to save lives

Dorota Szlosowska (Benalmádena, 2021-02-16)

#496

Dem ska hållas för svars för alla misstag och dem ska ta ansvar för det dem har gjort mot

Julijana Kenderesi (Göteborg , 2021-02-16)

#500

Jag anser att Folkhälsomyndigheten ända sedan pandemins början har visat grav inkompetens, avfärdat varningar och gjort en mängd uttalanden som i grunden har förringat riskerna. Jag anser också att Regeringen inte lyckats leda landet effektivt genom pandemin och inte haft någon samlad strategi med kopplade åtgärder och inte lyssnat på råd, varningar och kritik.

Magnus Bergström (Kungälv, 2021-02-17)

#502

Regeringen har utsatt folket för övergrepp.

Thomas Bryngelsson Bryngelsson (Delsbo, 2021-02-17)

#503

Sjuksköterska i äldreomsorgen.
Min reflektion

Vad händer med ett land som möter sin största kris på 100 år när de partier som är valda att företräda olika samhällsintressen sluter borgfred i samtliga parlamentariska församlingar. När diskussionen om prioriteringar i en kris är som viktigast blir det tyst i de svenska partierna. Vilka har drabbats mest av att förlora rösten i sina valda företrädare? Har några gynnats?

Hur påverkar det 4 myndigheters arbete att Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen, Arbetsmiljöverket och IVO på en arbetsgivarparts (SKR) önskan bestämt att tala med en röst och att samtliga myndigheter skall utgå från Folkhälsomyndighetens rekommendationer och ställningstaganden. https://drive.google.com/folderview?id=1y3bcAK_d8DIcimNnoYnhcZ0H2pSVck0O

Hur påverkar det myndighetsutövandet när Arbetsmiljöverket inte längre tar hänsyn till WHO och ECDC utan endast Folkhälsomyndigheten som inte sällan har en i världen avvikande åsikt? Hur påverkar det kunskapsuppbyggnaden när Arbetsmiljöverket skall bortse från ny forskning om det nya viruset för att Folkhälsomyndigheten inte tagit den forskningen till sig. Hur påverkar det den Svenska modellen som bygger helt på lokala skyddsombud som reagerar på uppenbara brister som leder till tusentals sjuka arbetare på grund av för dåliga skyddssårgärder när det är Folkhälsomyndighetens rekommendationer som gäller och inte försiktighetsprincipen och lagar och föreskrifter?
https://drive.google.com/folderview?id=1zbuxF5mpIo9CAi1MM6NUEXG60OeIlhbI

Vad händer när Socialstyrelsen som skall värna kvalitén i vården och äldreomsorgen inte längre har en egen röst och en egen åsikt?
Hade Socialstyrelsen agerat tidigare mot asymtomatiskt smitta och valt en högre nivå av säkerhet för äldreomsorgen om de utifrån forskningsrapporter i andra länder agerat självständigt?
Om Socialstyrelsen inte följt överenskommelsen hade vi då sett andra krav på vårdens huvudmän för att minska riskerna och tillföra resurser till äldreomsorgen?

Varför skriker inte svenska utan bara fackförbund i andra länder sig hesa till politiker och WHO om sin rätt att få skyddsutrustning som förhindrar att de andas in smittan och blir sjuka. För att slippa smitta patienter, medarbetare och sina familjer? Varför slåss socialdemokratiska kommunals ledning för munskydd som inte ens är klassat som skyddsutrustning? Borde de inte slåss för andningsskydd när man kan andas in smittan?

Varför ger en nysning vid influensa upphov till aerosol men en nysning vid covid-19 bara stora droppar som snabbt faller till marken enligt svenska myndigheter?

Hur kan munskydd vara ett tillräckligt skydd när jag vårdar smittade patienter men inte skydda mig mot smitta om jag åker tunnelbanan?

Hur kom det sig att vården och skolan plötsligt förlorade rätten till en säker arbetsmiljö?

Mvh Per-Anders Nordström
Sjuksköterska i Hemsjukvård

Per-Anders Nordström (Alingsås, 2021-02-17)

#507

Jag anser att regeringen är ytterst ansvarig för misslyckandet av Sveriges valda strategi i Covid 19. Och bör ställas till svars för deras ansvarslösa agerande mot hela svenska follket och de nu!!!

Christel Holst (Stockholm , 2021-02-17)

#509

Totally opposed to the government and FHM blatant disinformation and absolute mismanagement of the worst crisis in 100 years. Sue them.

Russell Travers (Almadena, 2021-02-17)

#512

Jag anser att regeringen och Folkhälsomyndigheten, och regionerna som borde styras av regeringen, har agerat nonchalant, ansvarslöst, och ovetenskapligt.

Thommy Eriksson (Göteborg, 2021-02-17)

#517

Det borde vara olagligt att sätta in palliativ vård för infektionssjukdomar, ty de kan gå över. Det är nog mer plågsamt att dö av andnöd än vad det är skönt att knarka opium i livets slutskede. Speciellt frustrerande är det att tvingas att knarka mot sin vilja samtidigt som man nekas den vård man vill ha: extra syrgas. Det är så här många i den äldre generationen mördats. Mördarna måste åtalas.

Man borde även infört masktvång i folksamlingar inomhus på ett tidigt stadium.

Mikael Bonnier (Lund, 2021-02-17)

#521

Det är alldeles uppenbart att allt är ett enda stort misslyckande: jämför med t.ex. Danmark och Norge.

Pär-Anders FELTENHEIM (Umeå, 2021-02-17)

#522

Jag tror att regeringen ska friega med god förebild genom att ta pandemin på allvar med munskydd

DorisAlicia De Gracia (Gävle, 2021-02-18)

#523

För att regeringen med flit lät viruset släppas fritt för att uppnå flockimmunitet !!

Marie Tholin (Göteborg, 2021-02-18)

#524

Urusel hantering av Corona pandemin som regering och fhm.!!

Jeanette Lorentzon (Kungshamn , 2021-02-18)

#525

Vill ha all fakta och regeringen att erkänna sina misstag

Agneta Malm Anesten (Limhamn, 2021-02-18)

#531

Jag är enig

Bentebandit Hotspot (Malmö , 2021-02-18)

#534

Flockimmunitet är en illusion
Det skulle innebära att 8 miljoner svenskar fick Covid-19. Hur många dödsfall skulle det kosta. Dessutom är den begränsad till 9 månader. Om den hjälper mot de nya mutationerna är tve

Iréne Fell.an (Stockholm , 2021-02-18)

#535

Självklart!!!!

Gunilla Fondin Sjögren (Katrineholm, 2021-02-18)

#540

Anser att man missbrukat sitt ansvar vad gäller smittspridning och sjuka och döda från dag ett.

Inger Svan (Borlänge, 2021-02-19)

#542

Regering bryter mot mänskliga rättigheter, regering socknar kompetens......

Daniella Johansson (Malmö, 2021-02-19)

#543

Självklarhet

Lena Wiroth Widén (Hammenhög, 2021-02-19)

#545

Vårt land äts upp av invandring som översvämmar oss.
Du Löfven är den nya komendorskan, på 6 år har du utarmat vårt vackra land.
Löftet en korv med bröd till pensionärerna blev till en tummetott.
Min höjning 59 kr åts upp av höjd hyra och sänkt bostadstillägg. Så nu blir det ingen senap till korven.
Du har medvetet importerat våldet och döden. Du säljer ut ditt eget folk, 70 % på reapriset. Du skiter fullkomligt i alla våra hemlösa. Du tar från de fattiga och ger bort till bland annat dig själv med 4000 mer i månaden. En skamfläck är du. I mina ögon är du inte värd mer än en lus på grått tjärpapp, mitt förakt har du. Varför sälja sitt egna folk till förmån för våldets individer. Att ta hit kreti och pleti med full försörjning är ett bottennnapp. Du Löfven har inte du läst din befattningsbeskrivning?
Och du sluta med jag , vi såg det inte komma. Endast de med klent förstånd håller fast vid inlärd fras.

Laila Eklund (Halmstad, 2021-02-19)

#547

Nån jäkla ordning måste det väl ändå vara. ????!!!!! Hur kan ett land så snabbt monteras ner och ingen stoppar dom skyldiga. ??? Vi har blivit så himla illa hanterade och att ligga som nummer ett i allt som är illa skött är ingen merit. Sverige utmärker sig alltid. SKANDAL.

Louise Olsson (Göteborg, 2021-02-19)

#548

Tycker inte regeringen har gjort sitt jobb samt att dom har varit för sena att fatta beslut

Patrik Jauk (Vårgårda , 2021-02-19)

#550

Jag ser att mitt land håller på att gå under och som infödd svensk sedan generationer vill jag förhindra detta!!

Käthe Löfvendahl (Göteborg, 2021-02-19)

#553

Regeringen visar nonchalans mot folket och samhället.

Anita Kristersson (74141 Knivsta, 2021-02-19)

#558

Jag instämmer i hur regeringen o FHM uppenbart inte skött karantän,smittspårning,skyddsutrustnings hantering på ett seriöst o ansvarsfullt sätt.

Urban Joelsson (Solna, 2021-02-19)

#560

Det är nog Nu! S tillsammans med Fhm måste försvinna från makten!

Annelie D (Sthlm, 2021-02-19)

#565

Jag vill att regeringen förstår allvaret, ändrar strategi och tar itu med de ansvariga.

Erik Karlström (Lund, 2021-02-19)

#584

I sign because swedish health agency and swedish government deliberately hides the scientific facts from the society and continuously exposes swedish society to dangerous experiment. By this: The government violates human rights, the Convention on the Rights of the Child and the Swedish Communicable Diseases Act by allowing / permitting a widespread spread of infection in Sweden.

Anna Sieczko (Linköping, 2021-02-22)

#586

Anser att svensk hantering av covid19 inte följer internationell expertis.

Mats Eriksson (Ericeira , 2021-02-23)

#589

"Utrensningen" av våra äldre är en av vår tids största skandaler! Avsätt regeringen!

Sofie Katsler (Lund , 2021-02-25)

#596

Statsmakten har låtit smittan spridas och underlåtit att sätta in effektiva åtgärder vilket har lett till många dödsfall och ännu fler med Long Covid.

Anna Robinson (Stockholm, 2021-03-02)



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...