Rör inte min terapi.

DELA DIN TERAPIBERÄTTELSE HÄR:

--->  www.rorinteminterapi.se  <---

OBS!!! KOM IHÅG ATT KLICKA PÅ LÄNKEN I BEKRÄFTELSEMAILET!!

Socialstyrelsen planerar nya riktlinjer för behandling av depression och ångest där medicinsk behandling som psykofarmaka eller elbehandling blir det enda som erbjuds svårt deprimerade patienter. Den som mår riktigt dåligt ska alltså inte få prata med någon om det.

Den som "bara" är lite lindrigare deprimerad kan få antingen antidepressiv medicin eller KBT. Psykodynamisk terapi ska vården aldrig erbjuda, även om man som patient själv känner att det är det som man skulle bli hjälpt av. Det här är tvärt emot hur den psykiatriska vården ser ut i t ex Danmark, Norge, Finland och Tyskland där samtalsbehandling ses som en viktig del av vården. Att få prata med någon när man mår dåligt ska inte vara en fråga om tjockleken på ens plånbok. Skriv under namninsamlingen om du anser att samtalsterapi ska erbjudas av vården och vara tillgängligt för alla som mår psykiskt dåligt!

DELA DIN TERAPIBERÄTTELSE HÄR:

--->  www.rorinteminterapi.se  <---

Här är länkar till Socialstyrelsens förslag och några debattartiklar om det:

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).