Rör inte elevernas resurser!

Med anledning av den artikel som publicerades i NWT den 23/4 vill vi nu starta en namninsamling i protest mot beslutet att kraftigt försämra villkoren för våra barn och ungdomar.

Utdrag ur artikeln:

"Till hösten träder en ny organisation i kraft för kommunens elevresurser. Det innebär att 15 elevresurser får gå och 39 blir kvar.

– De nya konverteringsreglerna har gjort att fler fått fast anställning och vi kan inte ha kvar så många. Vi vill också ha en tydligare struktur för hur stödet ska se ut, säger Jenny Dahlin.

Hon fortsätter:

– Vi kommer att ha team med resurser kopplat till respektive enhet som fördelas utifrån elevers behov. Elever har absolut rätt till stöd, men det ska också finnas en tydlig uppföljning i stödet och en progression att stödet ska minska. Vi vill ju ha självständiga elever som när de går ut skolan är så självständiga man kan vara."

Artikeln finns att läsa i sin helhet på nwt.se

Vår ambition med denna namninsamlingen är att få beslutet omprövat då det drabbar redan utsatta barn och ungdomar samt deras lärare, resurser, övrig skolpersonal och i förlängningen en redan hårt belastad vård för barn och unga med psykisk ohälsa.

Skriv under och visa ditt stöd för Hagfors barn och ungdomar!

Genom att underteckna godkänner jag att Camilla Heijel lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.