Riv inte cykelparken i Kallebäck!

257503108_683434615970104_930450507859191785_n.jpg

Kallebäcksdirten är en cykelpark som är ligger i den lilla skogsdungen vid smörgatan/kallebäcks källväg. Dirten har stått där sedan 80-talet och än idag tillför den stor glädje hos både vuxna och barn från hela Göteborg och även andra delar av Sverige. Inom mountainbike världen syns den ofta, både nationellt och internationellt. Senast nu i oktober i ett filmrepotage på RedBull TV, länkad nedan. (hoppa fram till 09:16)

Kallebäcksdirten är unik i Sverige då det finns få cykelparker i just denna stil och där det finns något att cykla och ha kul på för alla olika nivåer och åldrar. Nästan varje helg, året runt, samlas det ett gäng cyklister här med ett åldersspann mellan 5 - 50år för att cykla ihop och ta lärdom av varandra.

Park och natur samt Göteborgs kommun har nu tagit ett beslut om att riva dirten vilket kommer resultera i att ett helt community kommer att försvinna och ej kunna utöva sin sport. Det finns inga planer på att bygga något nytt eller göra något annat med marken där Kallebäcksdirten ligger just nu.

Hjälp oss rädda denna fantastiska plats där unga och gamla, amatörer som absoluta världseliten samlas, inspireras av varandra och njuter av den friska luften genom att göra det vi älskar: cykla!

Visa ditt stöd och skriv under för att stoppa rivningen av Kallebäcks dirten!

Och sprid det vidare!

Vid frågor kontakta dirtenkalleback@g    mail.com

Kallebäcksdirten is a legendary dirt jump spot located in Gothenburg, Sweden. It has been there since the 80's and til this day it brings great joy to both adults and children from all over Gothenburg and other parts of Sweden. In the world of mountain biking, it is often seen in different edits and vloggs, both nationally and internationally. Kallebäcksdirten is unique in Sweden as there are only a few bike parks in this particular style and where there is something for all different levels and ages. Almost every weekend, all year round, a bunch of bikers gather here with an age range between 5 - 50 years to shred together and learn from each other. Gothenburg City have now made a decision to demolish the dirt park, which will result in an entire community disappearing and not being able to practice their sport. There are no plans to build something new or do anything else with the land where Kallebäcksdirten is located right now. Help us save this amazing place where young and old, amateurs as the absolute world elite gather, be inspired by each other and enjoy the fresh air by doing what we love: riding bikes! Show your support and sign to stop the demolition of Kallebäck's dirten! And please share!

Genom att underteckna godkänner jag att gbgshape lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.