Rädda våra bemannade parklekar i Göteborg!

plikta1.jpg

Stoppa avvecklingen av Göteborgs bemannade lekplatser! I budgeten för Göteborgs Stad 2020 får Park- och naturnämnden i uppdrag att avveckla bemanningen vid Plikta i Slottsskogen , Positivet i Frölunda, Hammarkullens parklek, Bygglekplatsen i Biskopsgården och skateparken Actionparken i centrum. Dessa platser är viktiga för vår stad. De ger trygghet, ökar folkhälsan och integrationen, de fyller en viktig funktion i områden där trångboddhet och barnfattigdom är vanligt. De är viktiga mötesplatser och utflyktsmål för Göteborgarna. Vi vill ha Göteborgs parklekar kvar i vår stad.

Alexander Goldmann    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Alexander Goldmann överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.