Rädda våra barn❤️

För tre år sedan kom Parmida och Eltaf, nu 8 & 12 år gamla till Sverige. De flydde tillsammans med sin mamma från sina släktingar i Afghanistan. Där har  de fått utstå mycket hemskheter, som ingen människa ska behöva vara med om. De har anpassat sig bra i Sverige och lärt sig språket oväntat fort. De är väldigt omtyckta och har massor av vänner. Migrationsverket har dock bestämt sig för utvisa dem och om inget händer så går deras plan till Afghanistan redan i december. Jag som jobbar på skolan där Parmida går, kan dag för dag se hur hon mår allt sämre. Hennes klasskamrater är utom sig och vi kan inte förstå hur Migrationsverket kan fatta detta beslut. Om de återvänder till Afghanistan kommer de att hamna i fara igen. B6FD2AAD-237C-4EEB-A60A-664022C27D21.jpeg

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Kim Olsson. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.