Rädda Ponnystallet

Ponnystall Stockholm AB har i 15år drivit ridskola för barn på Lemshaga på Ingarö. Ytterligare 3år i Tollare-Saltsjö-Boo dessförinnan. Idag finns 34 väl fungerande verksamhetsponnyer och 320 ridande elever i åldrarna 5-16år. I 10år har Ponnystall hyrt Lemshaga Stall av markägaren och de senaste 5åren av Värmdö Kommun. Nu ska Värmdö kommun satsa på 2 andra ridskolor vilket är bra men innan verksamheten vuxit sig så stor att Ponnystallets elever får plats där, kommer dom inte ha någonstans att rida. Verksamheten är oxå unik som riktar sig till de mindre barnen och ponnyerna är små och välanpassade till det. Nu är ponnystall Sthlm AB uppsagda och måste avvecklas senast 30 augusti 2024. Ägare o verksamhetschef för Ponnystall har gjort allt för att få kommunen att fortsätta stötta verksamheten men kraven i det nya avtalet är orimliga! Nu måste vi tillsammans visa att Ponnystall måste finnas kvar, EN viktig plats för så många❤️

Mira Aaltonen Ponnystall Stockholm AB och Lemshaga Ridklubb    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Mira Aaltonen Ponnystall Stockholm AB och Lemshaga Ridklubb kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte denna information på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: