Rädda pedagogisk omsorg (dagmammorna) i Lomma.

Den pedagogiska omsorgen i Lomma kommun är mycket omtyckt och uppskattad av både barn och föräldrar. Omsorgsformen är välfungerande och innehåller allt det som vi föräldrar önskar för våra barn. Den är trygg och familjär med oerhört kompetent och kunnig personal som erbjuder våra barn nya äventyr varje dag.   Omsorgsformen är unik och fylld av värme, kärlek och omtanke. Den är ett uppskattat komplement till annan barnomsorg och erbjuder barnen mindre grupper där de varje dag får möta samma personal, de får vistas i hemmiljö och blir serverade hemlagad mat. Barnen får dagligen vistas ute i naturen som de lär sig värna och ta hand om. Pedagogisk omsorg följer läroplanen och hjälper varje barn att utveckla sin förmågor och kunskaper. Detta och mycket mer erbjuds våra de barn som är en del av den pedagogiska verksamheten i Lomma kommun.   Nu har Lomma kommun kommit med ett förslag som innebär att omsorgsformen kommer att avvecklas och detta kommer ske redan hösten 2023. Detta innebär att barnen som är i verksamheten kommer förlora tryggheten som deras omsorg innebär. Beslut fattas den 16/5.   Hjälp oss och skriv under så att pedagogisk omsorg finns kvar i Lomma, både nu och i framtiden.

Föräldrar till barn i pedagogisk omsorg i Lomma.    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Föräldrar till barn i pedagogisk omsorg i Lomma. lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.