Rädda Lyckoklöverns Förskola!

C6B3059F-D28A-4E5D-9EC4-B8C71C522872.jpegUtan risk- eller konsekvensanalys och på grunder som är svåra att förstå, har BUN i Simrishamn beslutat att lägga ner den kommunala förskolan Lyckoklövern i Hammenhög.  Verksamheten går ekonomiskt runt och är en av få förskolor i kommunen som fortfarande har möjlighet att ta emot nya barn utan långa köer. Risken är nu att de barn som går på förskolan får långa kötider till ny plats, kanske det innebär längre avstånd än vad kommunen tidigare ansett vara godtagbart. Hjälp oss att låta barnen få behålla sin trygghet på en underbar förskola med fantastiska pedagoger!

Genom att skriva under godkänner jag att Hanna Ottersten överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.