Rädda Karlavägen i Jönköping

Kära vänner, nu behöver vi er hjälp. Som säkert många av er redan har hört finns det planer på att förvandla vår fridfulla gata, Karlavägen, till en tungt trafikerad genomfartsled där 11 000 bilar ska passera varje dygn! Här finns skolor, fotbollsplaner och en stor mängd barnfamiljer. En så pass kraftigt trafikerad väg skulle vara förödande för vårt fina Torpa/Gräshagen. För att försöka ändra på dessa planer gör vi nu vårt bästa för att protestera på olika sätt. Bland annat har den här facebookgruppen startats och vi skulle bli oändligt tacksamma om ni ville gå med i den och på så sätt hjälpa oss. Vi hoppas också att ni vill maila en protest till det ansvariga kommunalrådet Ann-Mari Nilsson på adressen: ann-mari.nilsson@jonkoping.se så att kommunen förstår hur många som är emot det här förslaget. Och snälla, sprid detta vidare till alla era vänner på facebook. Tusen tack på förhand!

Genom att skriva under godkänner jag att Miguel Chinita överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.