RÄDDA Hundrastgården Nytorget/Stockholm

Hundrastgården vid Malongenparken/Nytorget i Stockholm, som bara välkomnar hundar med en maximal mankhöjd på 35 centimeter och därför också är den enda i sitt slag, har blivit en social mötesplats i området... så står det i Stockholms stads egna planbeskrivning, trots detta planeras den att tas bort för att byggas över med ett bostadshus. En populär hundgård men kontunerliga träffa för småhundsägare.

Vi vill rädda vår hundgård, fortsätta ha en mötesplats för oss med mindre hundar och hålla vårt område levande.

Ni som känner till området vet hur liten hundgården är till yta, och att klämma in ett bostadshus kommer verkligen täppa till våra kvarter ytterligare.

HJÄLP OSS RÄDDA VÅR HUNDRASTGÅRD
Skriv under denna namnlista, och sprid den GÄRNA på sociala medier och olika kanaler.

TACK för ert stöd.Skärmavbild_2018-05-22_kl._09_.46_.41_.jpg

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.