Låt Gunilla och Ulf vara kvar

De senaste 15 åren har två daglig verksamhetsdeltagare och en handledare förgyllt vår kafeteria, nu anser Höganäs kommuns socialförvaltning att det inte är effektivt nog och vill därför slå undan benen för dem den 1:a december 2017 genom att flytta alla tre till andra verksamheter.

Vi anser att de har samma rättigheter som alla vi andra och inte ska behöva flyttas hur som helst och på så kort varsel, särskilt inte när vi trivs så bra med dem och de med oss.

Varför sparka på de svaga i samhället, här på kafeterian på ett gymnasium känns det extra viktigt att med deras närvaro visa att alla är lika värda och kan göra rätt för sig.

Kostnaden för denna rockad kan ju bli större än det smakar, nu när de efter 15 år är vana med arbetet kommer flytten bli en påfrestning. Risken är att det leder till att de sjukskrivs och blir i behov av än mer stöd. I flera dagar har de gråtit i förtvivlan över beslutet, det är viktigt att komma ihåg att de, som människor, har känslor.

Dessutom kommer det påverka kafeterians öppetider, något vi ser en elevhälsorisk med.

Skriv under för att rädda vår kafeteria och för att rädda Ulf och Gunilla.

Kullagymnasiets Elevkår    Kontakta namninsamlingens skapare