Rädda filmen i Ystad

Tack alla ni som stödjer filmen i Ystad och även ni som ännu inte hunnit skriva på. Det är inte försent!

Nu tar vi ytterligare ett steg där vi vill hjälpa de politiska beslutsfattarna att ta ansvar för filmen i Ystad och följa det avtal som finns som säger att filmindustrin inte får/ska påverkas vid bostadsbyggande.

Dela vidare namninsamlingen. Vi behöver bli fler! Glöm inte att påminna om att den som skriver under måste bekräfta sin underskrift i det mail som kommer till den mailadress man uppgivit.

Filmindustrin är hotad. Ystads ledande politiker har sagt ja till att bygga bostäder på Regementsområdet, vägg i vägg med Ystad Studios. Det gör det omöjligt att bedriva filmproduktion i studion. Tillgängligheten försämras radikalt. Filmbolagens trailers/lastbilar är stora och kommer inte att kunna ta sig till och från studion för lastning och lossning. Ingen utbyggnad kommer heller att kunna ske. Den stora satsning kommunen gjort under många år raseras. Alla investeringar går förlorade.

Filmindustrin är en del av Ystads identitet. Precis som handbollen, den medeltida stadskärnan och havet. Förlorar vi filmen så förlorar Ystad en viktig och stark gren som hjälper kommunen att växa och utvecklas till den gröna, kreativa och näringsrika stad som vi vill att Ystad ska vara. Porten till Österlens filmvänliga landskap stängs. Förlusterna för turismen och näringslivet är enorma, liksom för kommuninvånarna och alla våra vänner regionalt, nationellt och internationellt.

Skriv under och visa ditt stöd för filmen i Ystad!

#räddafilmeniystad

skylt_filminspelning.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Ammy och Doris lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.