Rädda caféet i Guldhedstornet!

Folkkära caféet i Guldhedstornet hotas med nedstängning.

Sen 1953 har vattentornet varit i full rullning och caféet varit öppet för alla - man har sett alltifrån barnfamiljer till vänner som spelar spel och nykära par, med utsikten över Göteborg. 22 meter över marken kan man avnjuta en kopp kaffe och möta Göran Johansson med familj som driver caféet sen 14 år tillbaka. Det är en av Göteborgs pärlor, dit befolkningen vallfärdat i många år. Även turister har denna plats på sin lista över platser att besöka, eftersom du har utsikt över hela Göteborg.

Efter en artikel i GP den 6 februari i år där journalisten Mia Pettersson skrev om caféet, framgår det att Göteborgs Stad med Tommy Ekblad i spetsen vill stänga caféet innan årsskiftet.

Nu samlar Göran Johansson med familj in namnpåskrifter i entrén i tornet för att lämna in till politikerna, men vi behöver bli fler som stöttar och kämpar för caféets kvarlevnad. Därför startar vi en digital namninsamling så att vi kan bli ännu blir!

Genom att underteckna godkänner jag att Gabriella lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.