Rädda buss 76 som trafikerar sträckan Norra Hammarbyhamnen till Ropsten!

Buss 76 från Norra Hammarbyhamnen till Ropsten kan komma att tas bort från Södermalm enligt ett inslag på Sveriges Radio. Busslinjen är i princip den enda linje som trafikerar mellan Södermalm och Östermalm. Den gör det möjligt för de tio tusental personer som bor i Norra Hammarbyhamnen att snabbt ta sig in till city eller längre ut på östermalm (t.ex. Ropsten på 30 minuter.)

Anledningen lär vara en planeringsmiss och att 76:an "inte får plats" på den nya breda guldbron mellan Slussen och Gamla stan.

Vi som skriver under vill behålla vår populära busslinje 76 och menar att en inte går att ersätta med buss 66 som enbart trafikerar Södermalm. Vi hoppas att ni som planerar Stockholmstrafiken lyssnar på oss som använder den!

Genom att skriva under godkänner jag att Hanna Broberg överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.