Rädda 5 friska Akita valpar

5 friska akitavalpar kommer till Sverige från Ungern i september.

Dem blir stoppade i tullen pga att passen inte är på skriva av köparna hos veterinären och då räknas som ogiltiga.

Alla andra papper och vaccinationer ÄR i sin ordning men jordbruksverket har dömt dessa valpar till avlivning i veckan och köparna får inte chansen att rätta till sitt misstag. Dom kan heller inte överklaga domen förrens valparna redan är avlivade.

Carina åker till Ungern och köper en kull med Akitavalpar.
Där följer hon dessa små liv från födseln och är med på rabiesvaccination, avmaskning, chipning och även när veterinären skriver passen men glömmer själv av att skriva på dom.
När dom kommer till Sverige blir dom avvisade pga ogiltiga papper, åker då tillbaka till Ungern, till samma veterinär och "rättar till" sitt misstag. Men veterinär skulle där och då gjort nya pass vilket man hade hoppats på att veterinär skulle veta men h*n säger att dom ska skriva på och att allt är i sin ordning. Carina tar då valparna till Sverige igen och här får hon domen att valparna ska avlivas pga ogiltiga papper. Och vi hoppas verkligen att man med lite tur kan få Jordbruksverket att ändra domen så dessa små pälslingar ska få växa upp och må bra här i Sverige ❤ snälla skriv på och DELA DELA DELA!

FB_IMG_1633938202459.jpg

Hanna Engebretsen Carina Tufvesson    Kontakta namninsamlingens skapare